Makers & Demos

Divendres 1 de Juliol: 10.00 – 19.00
Dissabte 2 de Juliol: 11.00 – 19.00

Plaça Gutemberg

UPC ecoRacing

Quim Segura, director d’equip, Associació de Recerca Tecnològica, estudiants d’enginyeria, l’ESEIAAT-UPC

Disseny i fabricació de cotxes de competició monoplaça per participar en els esdeveniments internacionals de Formula Student que, reuneixen equips d’universitats d’arreu del món per provar els cotxes dissenyats pels mateixos alumnes. 

En aquestes competicions, que se celebren a diferents països com el Regne Unit, Alemanya, Itàlia, els Estats Units, Austràlia i Espanya, l’equip i el monoplaça es sotmeten a diferents proves perquè els jutges, professionals de prestigi del sector de l’automoció, valorin quin és el millor projecte.

AUDITORIUM HALL

TransfoLAB BCN

Neda Tozija, fundadora Sustainable Design & Circularity Expert. Faku Uzal, fundador Maker & Sustainable Fabrication Expert.

Centre dedicat a l’ecosistema creatiu de Barcelona centrat en el disseny, innovació, producció i experimentació amb els residus, l’economia circular i la sostenibilitat mediambiental. “Bàsicament, oferim l’espai i el suport a makers, dissenyadors, arquitectes, artistes, estudiants, DIY aficionats i entusiastes creatius que busquen un entorn per desenvolupar i dissenyar les seves idees o projectes. Oferim suport durant tot el cicle de vida dels seus projectes, des de la concepció, la planificació, la creació de prototips, la producció i la promoció”.

STEMerica

Roberto Vdovic, cofundador i president del FabLab Zagreb (Croacia).

Acosteu-vos a l’espai del FabLab Zagreb, us esperen per presentar-vos alguns dels treballs que realitzen i algunes activitats relacionades amb el projecte STEMerica.

Participa en experiments pràctics i experiències interactives relacionades amb STEAM, amb alguns experiments de sensors capacitatius i interfícies humà a humà.

Roberto, és arquitecte, investigador, pedagog i emprenedor. És cofundador i president de FabLab Zagreb i coordinador nacional de diversos projectes europeus. És productor de Maker Faire Zagreb des del 2019. Desde 2020 es cap del Departament de Recerca, Desenvolupament i Innovació de la Facultat d’Arquitectura de la Universitat de Zagreb.

Domingo Club

Maud Bausier i Antoine Jaunard, fundadors de Domingo Club Barcelona.

Una de les millors solucions per proporcionar les proteïnes necessàries per al cos humà és el tempeh, un producte fermentat, ric en proteïnes vegetals i fet de llegums i bolets. És una invenció indonèsia que es pot desplegar com a solució innovadora i regeneradora a qualsevol part del món utilitzant recursos locals i un procés descentralitzat.

La nostra missió és desenvolupar les eines necessàries perquè tothom pugui fermentar el seu propi tempeh a casa. Perquè cada petit pas, multiplicat per milers, pot marcar la diferència.

Domingo Club és una iniciativa de Maud Bausier i Antoine Jaunard. Els nostres respectius antecedents que van des del disseny fins a la fabricació digital, l’electrònica, la programació i el biohacking i el fantàstic món dels fongs, ens han portat a fundar Domingo Club el 2021.

Tangencial

Nestor Aparico, Tangencial, Barcelona.

Un projecte sense ànim de lucre que neix el 2014 a Barcelona per capacitar i formar persones en l’ús de tecnologia de fabricació digital en el marc de la cultura Maker, fomentant principis d’inclusió, cooperació i creació de xarxes en entorns tecnològics.

Fan ús de tecnologia lliure i defensen que la tecnologia té la capacitat d’apoderar les persones, per això ha de ser lliure, accessible i propera. Per aquest motiu desenvolupen projectes, formacions i accions per apropar aquesta eina a tota mena de col·lectius. Col·laboren amb altres entitats i administracions amb la finalitat de fer créixer les xarxes de la comunitat Maker i acompanyar-les en els seus primers passos.

BIOPLAnet

Zrinka Valetic, biòloga, presidenta de The Institute of Entrepreneurial Education, lider nacional de BIOPLAnet, Zagreb, (Croacia).

El projecte tracta sobre com despertar l’interès per STEAM tot implicant-se amb l’economia circular. Una mirada oberta sobre diversos aspectes d’una economia circular però centrada en el reciclatge de plàstics.

Amb més de 50 esdeveniments d’un dia a Croàcia i la regió amb el centre mòbil BIOPLAnet, diversos tallers i l’esdeveniment final, BIOPLAnet vol difondre la importància de l’ús responsable dels recursos.

ELISAVA Blue Project

Juan Crespo, doctor en biomedicina per la UB, és director de l’àrea de Materials i Disseny del Grau d’Enginyeria de Disseny Industrial, Gerard Bel, Alejandro Arasanz i Nico Furriol, Alumni Elisava TFG Clearwater, Ricardo Camilleri, cofundador de 3D Printing Nautic Services, ELISAVA (UVIC)

Elisava Blue project es centra en la generació d’enfocaments innovadors per eliminar i transformar les deixalles dels nostres mars explorant la contribució del disseny i l’enginyeria com a eina potencial per millorar la seva regeneració i recuperació.

El projecte inclou des de la regeneració dels ecosistemes submarins i dispositius flotants per recollir plàstics i microplàstics fins la transformació de les deixalles, en nous productes. La gamma de projectes desenvolupats en col·laboració amb  diverses empreses cobreix una àmplia gama de resultats. 

Dispositius amb so i neopixels per aules multisensorials

Jesús Arbues, Sacosta. Org.

Dispositius de baix cost, amb diferents tipus de sensors, com a eines d’ajut als professionals de l’educació especial i que es poden emprar tan a les aules multisensorials com a les estandars.

Aquests dispositius presenten diferents tipus d’activació: targes de RFID, sensors de colors, sensors de presènica, infrarojos per dispositius mòbils, etc., amb la idea de permetre que tothom pugui accedir a solucions inclusives i escalables.

Sacosta.org és un equip multidisciplinari que, de forma totalment altruista, es preocupa per dissenyar, construir i posar en marxa dispositius de baix cost que facilitin l’accès al seu ús a persones amb discapacitat o alumnes d’educació especial.

TUNNEL

MotoSpirit ESEIAAT

Albert Lliria, estudiant d’enginyeria, Universitat Politècnica de Catalunya de Terrassa, (ESEIAAT).

Disseny i fabricació d’una motocicleta de carreres elèctrica totalment funcional que pugui competir a tot el món contra altres equips d’altres universitats.

La finalitat principal és la realització, en el marc del programa INSPIRE3, de projectes innovadors i reals, constituint una nova experiència formativa en enginyeria.

Som a la cinquena edició del concurs de MotoStudent, la quarta elèctrica. Volem posicionar la UPC Terrassa, ESEIAAT, com una escola innovadora i de referència a nivell universitari, presentant un projecte notable i trencador entre la resta de participants de la VII edició tot millorant alhora els resultats de les edicions anteriors.

Bondar Mission

Alba Badia Rifà, presidenta i cap d’equip de la UPC Cosmic Researh Association, Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT).

Cosmic Research, va ser fundada l’any 2016 i des d’aleshores han llançat 36 coets i més de 100 minisatèl·lits CanSat. El 30 de novembre del 2021 van llançar Bondar el coet més potent mai desenvolupat per estudiants del nostre país. Va ser llançat des del CEDEA, un port espacial històric de l’INTA (Institut Nacional de Tècnica Aeroespacial), situat al sud d’Espanya, Huelva.

Alba Badia, és estudiant de darrer curs d’enginyeria en tecnologies industrials a la Universitat Politècnica de Catalunya. A Comsic Research ha estat: enginyera de disseny de coets, responsable de fabricació i proves i responsable d’operacions de llançament.

GoGreen

Bruno Peral, disenyador industrial, Philippe Engels, emprenedor i expert en blockchain, fundadors de GoGreen, Area de Tallers UPF.

Cada any moren 4,2 milions de persones prematurament a causa de la contaminació de l’aire. A les nostres ciutats, el motor de combustió és la principal font d’aquesta contaminació.

GoGreen és una aplicació gamificada de “moviment per ajudar” que recompensa els usuaris per desplaçar-se de manera sostenible.

Aprofiten diverses tecnologies, inclosa la cadena de blocs per a la tokenització i la transparència i aplicacions mòbils per identificar el moviment dels usuaris.

Greenpower sTEAM Bransuela

Angel Gallart, enginyer, docent de l’Institut Escola Àngela Bransuansuela Mataró (Barcelona).

Al maig del 2022 alumnes de 4t d’ESO van participar en la seva primera cursa quedant classificats a la Bridgestones Laredo Urban Race (Cantàbria).

Son el primer equip Greenpower de Catalunya que ha construït i provat el seu cotxe electric F24. Greenpower agrupa a més de 2000 equips d’estudiants arreu del món que promou i permet descobrir el talent del futur sintonitzant l’aprenentatge amb el mon real.

Angel Gallart, va descobrir la docència després d’anys treballant com a enginyer, recuperant una vocació de joventut: aprendre al costat d’infants i adolescents. Greenpower va sorgir de manera natural, com a herència lògica de la seva experiència professional i com a canal per transmetre la seva curiositat als alumnes i aconseguir que aprenguin a través de la realitat que els envolta.

LABORATORIS UPF EDIFICI TANGER
Lab sala 55.328.

Horari: Divendres de 12.00 a 14.00

REACTABLE

Sergi Jordà, Grup de Tecnologia Musical (DTIC, UPF), Barcelona.

Disset anys després de la seva estrena mundial, el Reactable encara fascina tothom per la seva intuïtivitat, la seva bellesa i aparent senzillesa i, la seva manera única d’interpretar música electrònica. El Reactable es va fer popular a tot el món quan Björk el va incorporar a la seva gira mundial Volta (2007-2008).

Reactable va ser desenvolupat entre 2003 i 2007 per un equip de recerca del Grup de Tecnologia Musical (DTIC, UPF), liderat per Sergi Jordà i integrat per Marcos Alonso, Günter Geiger i Martin Kaltenbrunner.

Sergi Jordà és professor associat del Departament de Tecnologies de la Informació i la Comunicació. La seva investigació actual combina la interacció humana amb ordinador, la tecnologia musical, l’aprenentatge automàtic i la informàtica fisiològica per al desenvolupament de la propera generació d’interfícies musicals expressives interactives multimodals.

LABORATORIS UPF EDIFICI TANGER
Lab 55.002.

Horari: Divendres de 11.00 a 18.00

Pots trobar una ala de pollastre o una coliflor al cor i salvar a un pacient de tenir un ictus?

Oscar Camara, professor titular de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), Barcelona.

Apropat a jugar amb eines de visualització d’imatges mèdiques, realitat augmentada/virtual i models impresos en 3D per estudiar la morfologia del cor i implantar virtualment un dispositiu mèdic per evitar la formació de trombes i ictus en el pacient.

Trobar el millor dispositiu, així com la mida i la posició òptimes no és fàcil. L’apèndix auricular esquerre de les persones té forma d’ala de pollastre, cactus, coliflor o vent.

Oscar Camara, centra la seva recerca en el desenvolupament de ciències de dades i tècniques de modelització per a aplicacions biomèdiques.

EDIFICI LA NAU UPF
Plaza Gutemberg

Horaris: Divendres 1 de 11.00 a 18.00 i Dissabte 2 de juliol de 10:00 a 18:00

DragonIce: ajuda a escapar a un drac que ha quedat atrapat sota el gel d’un llac!

Olga Galí, investigadora pre-doctoral FuBlntLab (Laboratori d’Interacció Cos Sencer) DTIC-UPF.

En un espai interactiu de Realitat Mixta podreu jugar a un videojoc gegant en grups de 4 persones. Un entorn virtual projectat a terra en una pantalla de 6×6 metres us permetrà ajudar a un drac que ha quedat atrapat sota el gel d’un llac. L’heu d’ajudar a escapar trencant el gel virtual de forma que el drac pugui alliberar-se.

Aquest videojoc gegant està concebut per promoure actituds prosocials en infants amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i així ajudar-los a millorar les seves habilitats socials.

Vine a viure com fem recerca en aquesta branca de la interacció persona ordinador.

Narcis Pares, Tenure Associate Professor Head of the Full-Body Interaction Lab.

SALA ARANYÓ – 1st floor

Maqueta de Casa Domòtica Educativa

Jordi Mayné, Mecatronic Study.

Maqueta d’una casa modular feta amb 3D on es pot fer un control domótic de llums, finestres, portes, aire acondicionat, sensar temperatura, humitat, CO2, control ascensor…

Jordi Mayné és enginyer d’aplicacions jubilat dedicat a facilitar eines al mon educatiu i participant en projectes socials.

UPC Space Program

Ernest Tortosa Masbernat i Xavi Casajoana, programa Espacial UPC team, Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT).

Una organització d’estudiants que desenvolupa projectes innovadors relacionats amb l’espai, centrant-se en cinc programes: Ares per a coets, Aldora per a drons, Grass per a rovers marcians, Zephyros per a globus d’altitud i Horus per a nanosatèl·lits.

Ernest i Xavi, amb una gran passió per l’àmbit aeroespacial, avancen juntament amb la resta d’equip compromès en l’aplicació de les tecnologies més innovadores relacionades amb l’espai, els avions i els coets.

Construint un prototip rover de Mart

Pol Valero Arjona, tecnologia i DiY.

Disseny, impressió 3D, muntatge i programació d’un prototip rover de Mart. Els rovers són robots dissenyats per explorar superfícies planetàries i recopilar informació per enviar-la a la Terra. El prototip del rover s’ha fet completament des de zero amb una impressora 3D.

En Pol, és un entusiasta de la tecnologia i el bricolatge a qui li agrada crear projectes relacionats amb l’electrònica, l’Arduino, la impressió 3D i els drons i compartir les seves experiències, projectes i idees Maker amb altres.

Estructures de llums programables

Carles Ferran Gozálvez, artista, professor associat del Departament de Representació Arquitectònica. UPC BarcelonaTech.

El projecte investiga els efectes de la llum de colors amb diferents materials com plàstic reciclat, escuma de poliestirè, diferents tipus de pintures, fusta, cartolines, paper, etc. Les fonts de llum també són diferents bombetes LED amb focus direccional, bombetes giratòries, guirnaldes LED blanques i programables de colors.

Carles, artista, professor associat del Departament de Representació Arquitectònica de la UPC té en aquesta iniciativa, un projecte personal i vital en recerca tecnològica i artística.

Freie Maker presenta: Alice – Between the Mirrors

Jan Thar, Freie Maker, Aachen, Alemanya.

Freie Maker és una comunitat que vol promoure l’accés a les tecnologies mitjançant el bricolatge, OpenSource i l’aprenentatge de Fer. Construir coses boges, amb la idea d’entusiasmar la gent amb les possibilitats de les noves tecnologies.

Volem oferir a la gent una manera lúdica dels conceptes bàsics de la tecnologia quàntica. Això s’aconsegueix sobretot amb jocs led, amb tecnologia amagada darrere d’una superfície artística i natural.

Thar, és Maker i fan del codi obert d’Aix-La-Chapelle. Els seus projectes es poden trobar principalment a Instructables.

Minimakers, robots de cartró per a l’educació STEAM

Alan Silva B, arquitecte i disenyador, Barcelona.

Projecte educatiu, social i ecològic amb el qual busca replantejar els actuals processos de disseny i fabricació de joguines tecnoeducatives, convidant a la comunitat educadora i els espais de fabricació digital per a la seva producció i distribució dins del territori.

Alan Silva B, arquitecte i dissenyador xilè radicat a Barcelona, soci fundador de Márquez&Silva Arquitectes Associats (Xile), i de les entitats sense ànim de lucre Associació Demolab i Associació Makers Zone (Barcelona), també és director creatiu de les startup`s “Minimakers, robots de cartró per a l’educació STEAM” i “Bricologic, handcrafted smart furniture for living”.

Forma – Biblioteca Digital d’Objectes Personalitzables

Jordi Adanuy, ADDA – Advanced Digital Design & Architecture.

Forma.Barcelona és una plataforma digital oberta que permet la configuració d’elements de mobiliari per a ser adaptats a les necessitats dels usuaris.

És un dels projectes guanyadors de la convocatòria Ciutat Proactiva 2021 de BIT Habitat (Ajuntament de Barcelona) amb l’objectiu de donar resposta a reptes mediambientals i socials de la ciutat de Barcelona. Els dissenys han estat cocreats amb l’Ateneu de Fabricació de Ciutat Meridiana i les seves comunitats i permet el seu ús no comercial a qualsevol ciutadà i entitat.

Disponible a la plataforma Forma.Barcelona per a qualsevol que els vulgui configurar i descarregar per a la seva fabricació.

ADDA és una agència d’enginyeria computacional amb seu a la incubadora Almogàvers de Barcelona Activa, al districte de Sant Martí de Barcelona, i que treballa al nexe del disseny i l’arquitectura per accelerar el canvi cap a una producció i un entorn construït més productiu, eficient i sostenible.

Art Genòmic

Ferran Fabregas, informàtic, programador i bioinformàtic Barcelona.

El genoma humà és un conjunt de seqüències gegantines d’ADN, basades en la combinació de només 4 nucleòtids (adenina, citosina, guanina i timina).

Tota la informació sobre cada ésser humà, què ets i com ets, s’emmagatzema i codifica en una seqüència sorprenentment llarga de les combinacions d’aquests només 4 nucleòtids.

Aquestes creacions d’art digital s’han generat gràcies a la implementació de diferents algorismes de procediment, utilitzant breus fragments de seqüències reals d’ADN amanits amb una mica d’imaginació.

Ferran Fábregas, ha desenvolupat un coneixement transversal en diferents disciplines de fabricació digital, electrònica, robòtica, programació de microcontroladors i educació, intentant convertir la seva passió en una feina a temps complet.

Eines Maker per a recerca de frontera en salut i tecnologies quàntiques

Turgut Durduran, físic i professor ICREA, Michael Tayler, la Caixa Research Fellow del grup d’Òptica Quàntica Atòmica, Lidya Sanmartí-Vila, doctora en Neurobioquímica, coordinadora de l’equip d’Outreach, Federica Beduini, doctora en Fotònica i Silvia Tognetti, doctora en Biotecnologia, equip Outreach, Institut de Ciències Fotòniques, ICFO 

L’ICFO és una institució jove que té com a objectiu fer avançar els límits del coneixement de la fotònica, la ciència i la tecnologia de la llum. Els nostres programes de recerca s’emmarquen en línies de frontera de primer nivell mundial i tenen l’objectiu d’encarar els importants desafiaments als què s’enfronta la societat en general. Ens centrem en problemes, actuals i de futur, en salut, energia, informació, seguretat, protecció i cura del medi ambient.

Com podeu imaginar amb aquesta introducció, els investigadors de l’ICFO utilitzen tecnologies i eines d’avantguarda per dur a terme la seva feina. Però sabíeu que de vegades també utilitzen eines maker com Arduinos i Raspberry Pi?. A la Maker Faire et mostrarem com!.

THE PURHYPHAE PROJECT

Annah Olalade Sangosanya, Fabricademy, IAAC Fab Lab Barcelona.

El projecte purhyphae es centra en la bioremediació i el reciclatge de residus tèxtils de la indústria de la moda. Una indústria que produeix 100.000 milions de peces de roba a l’any, de les quals el 60 % són de plàstic i el 85 % acaben a les escombraries. Com podem reduir-ne la producció?. Què podem fer amb aquests residus?.

Annah-Ololade va intentar respondre a aquestes preguntes utilitzant aquestes deixalles com a matèria primera per al creixement de fongs. Els fongs són espècies increïbles, capaces d’alimentar-se d’una gran varietat de substrats, inclosos els tòxics. El miceli del fong es pot utilitzar per crear materials similars al cuir.

A l’estat actual de la investigació, els prototips de purhyphae van créixer a partir de deixalles tèxtils de mezclilla, però també de deixalles tèxtils sintètics. El següent pas seria entrenar el cep actual i fer-lo evolucionar per pair les deixalles tèxtils de manera més eficient, ja siguin sintètiques o naturals.

Mutualence

Vidisha Goel, Fabricademy, IAAC Fab Lab Barcelona.

Mutualence té com a objectiu inculcar tècniques sostenibles i futuristes en la producció de moda alhora que s’inspira en les relacions simbiòtiques i les formes de convivència que es troben a la natura. El concepte està liderat per formes orgàniques, acceptant i celebrant els resultats escollits i modificant el resultat final en conseqüència.

Coralle

Janvi Gohel, Fabricademy, IAAC Fab Lab Barcelona.

Coralle pretén fusionar moda, tecnologia i biologia, demostrant la innovació en tecnologies de materials i fabricació digital alhora que, s’aborden alguns dels principals problemes de la indústria de la moda, prenent prestada la seva estètica de la biologia dels coralls.

Unflatables

Saskia Helinska, Fabricademy, IAAC Fab Lab Barcelona.

Un projecte de recerca que explora els usos potencials de la robòtica suau en wearables i e-tèxtils. Cobreix tres processos diferents utilitzats per produir els actuadors i investiga els mètodes de disseny per a la deformació tridimensional predefinida, que es poden utilitzar per a la retroalimentació.

Estats de la materia

Petra Garajová, Fabricademy, IAAC Fab Lab Barcelona.

La indústria alimentària i la producció en massa fa temps que produeixen una gran quantitat de residus de llana. El projecte pretén definir un nou valor de la llana com a material, utilitzant les tecnologies actuals i el disseny com a eina. Analitza la llana en tots els estats de la matèria utilitzant productes químics verds, biomaterials i fabricació additiva.

Petra, és una dissenyadora eslovaca que explora els límits de la ciència dels materials, la fabricació digital i la innovació. Forma part del projecte europeu Shemakes.eu com a Ambaixadora entre Fab Lab Barcelona i TextileLab Iceland treballant en el projecte Lab to Lab – Rethinking Wool actualment i, és cofundadora de p2.lab a SokoTech.

SX-POIESIS

Cristina Dezi, Fabricademy, IAAC Fab Lab Barcelona.

Sx-Poiesis és una experiència estètica més enllà del principi de plaer, aquest plaer restringit a les normes de l’heterosexualitat i els sistemes patriarcals.

És una identitat híbrida, un cyborg fet de desitjos no reivindicats i afectes censurats, crea nous diàlegs per desmuntar tabús recodificant-los com a recursos, empenyent així els límits corporals i el coneixement de si mateix.

Cristina Dezi, a través d’una crítica feminista, experimenta sobre la biomaterialitat intersectant moda, performance de vídeo, so, biologia i tecnologia.

Wines Maker

Ubicat al Fab City Hub en col·laboració amb l’Espai del Vi Català. 

Tornar a portar la cultura de l’elaboració del vi a les zones urbanes pot ajudar a reconnectar la gent amb un vincle urbà-rural oblidat alhora que es comparteixen les meravelles dels processos biològics històrics de l’elaboració del vi a través de tots els sentits en una autèntica oportunitat per aprendre fent.

COSPLAY Help BCN

Anam Stubbington, creatiu educador, Barcelona.

Cosplay Help BCN ajuda els cosplayers a millorar els cosplays mentre aprenen noves habilitats com la fabricació d’escuma, els efectes especials, les perruques, resina 3D o la programació LED.

La seva missió és animar la gent per que se senti còmoda fent disfresses increïbles. Cosplay Help BCN és un projecte dirigit per Anam Stubbington (familyof4cosplay) amb 10 anys d’experiència realitzant personalment més de 70 cosplays.

Anam, té un estudi dedicat a animar els nous cosplayers. Durant els darrers 3 anys han gestionat l’àrea d’ajuda de Cosplay per a «Comic & Manga Barcelona», unes de les convencions més grans d’Espanya.

Mi primer robot

José Rafael Cortés León, enginyer electrònic i emprenedor.

Plataforma d’educació en línia per a l’aprenentatge de robòtica, programació i noves tecnologies per a nens. Podeu trobar més dades a www.miprimerrobot.com.

Rafael Cortés és un emprenedor, enginyer electrònic i CEO de “Mi primer Robot“, startup catalana que ajuda a aprendre programació i robòtica per a nens i nenes mitjançant videojocs i robots.

Disseny de Producte, donar vida a les idees mitjançant la tecnologia i l’art

Juan Jose Ballesteros, enginyer electrònic i Joan Sunyol, disenyador de producte, Trebinella, Barcelona.

Coneixeràs diferents models d’altaveus bluetooth i el procés de donar vida a les idees mitjançant la tecnologia i l’art; la construcció física d’un artefacte i el procés de recerca i desenvolupament d’alternatives.

La nostra motivació és mostrar als altres, especialment als joves, que hi ha una trajectòria professional on la tecnologia i el disseny es troben i que aporta gran satisfacció.

Joan Sunyol, dissenyador de producte amb més de 40 anys d’experiència, va estudiar a l’Art Center de Califòrnia i ensenyar a Elisava i Massana durant molts anys. Juanjo Ballesteros, enginyer electrònic treballa per a la indústria aeroespacial com a enginyer de proves. La seva motivació és compartir la bellesa que hi ha darrere del disseny de producte.

La paradeta STEAM de 6 a 100 anys

David Rodriguez, dissenyador/coordinador d’activitats STEAM a Eixos Creativa, Barcelona.

Apropat a la paradeta on trobaràs una sèrie d’ordinadors amb videojocs programats pels alumnes de les nostres extraescolars i, que tots ells tenen associat algun tipus de dispositiu (o perifèric) d’entrada creat especialment per al joc.

Res de teclats, ratolins ni gamepads!. Jocs com el “Guitar Hero”, “Buzz Wire”, el “Whack-a-mole” o el clàssic “Operación” s’han construït utilitzant únicament Scratch, Makey Makey i elements reciclats (cartró, paper de alumini, etc.).

David Rodriguez, és llicenciat en Enginyeria Informàtica (UPC), llicenciat en Comunicació Audiovisual (UOC) i estudis de postgrau en Disseny i Producció Multimèdia (UOC). Va treballar com a enginyer Java durant gairebé 15 anys.

Makers Zone BCN al Poble Sec

Daniel Cruz, tècnic en impressió 3D, Barcelona.

Un nou taller cooperatiu per a creatius i makers a Barcelona, situat al carrer Ricart, al Poble Sec. Una associació sense ànim de lucre que té com a objectiu crear un espai comunitari on els Makers puguin realitzar els seus projectes tant individuals com comunitaris. Un espai inclusiu per a totes les persones amb instal·lacions de metal·listeria, carpinteria, impressió 3D, tall per làser, electrònica i més.

Vine a coneixen’s, acceptem nous membres i realitzem cursos i tallers per aprendre a utilitzar les màquines de disseny i fabricació.

Aglaya Huguet

Àlex C. Huguet, patronista i modista, Barcelona.

Un projecte tèxtil de reciclatge, la missió principal del qual és reduir l’impacte dels residus tèxtils en el medi ambient. Creen objectes útils amb tècnica de reciclatge pròpia, que permet utilitzar tot el tèxtil independentment dels seus components específics. Un projecte circular complet, que actualment es concreta en productes de pràctiques de ioga, meditació, creació local, sostenible i ética.

Àlex C. Huguet, posa tot el seu talent per crear coses significatives per a les persones que volen tenir cura d’elles i del món. Va iniciar un projecte de confecció de moda sostenible, iniciativa que la conduiria cap a la seva actual passió: trobar solucions als residus tèxtils.

GoSTEM

Guillem Olivella i Marcel Marin, enginyers aeroespacials, Barcelona.

GoSTEM, té l’objectiu de motivar els joves estudiants a participar en carreres STEM utilitzant l’atractiu de l’espai!. Col·laboren amb estudiants, escoles i associacions per dissenyar, construir i llançar diferents vehicles espacials, com ara:  – Globus d’altitud: per fer fotografies del cel negre a una altitud de 30 km. – Planadors: per entendre els fonaments de l’aerodinàmica – Drones impresos en 3D: per conèixer la fabricació additiva.

Guillem Olivella i Marcel Marín, són dos enginyers aeroespacials que van crear una organització sense ànim de lucre, GoSTEM. El projecte que va néixer a la Universitat Espacial Internacional, va créixer rápidament fins a convertir-se en la iniciativa educativa espacial més important de Catalunya.

SALA ARANYÓ- 2nd floor

Rockin’ Tech-Projects

Òscar Martínez Carmona, enginyer electrònic.

Rockin’ Tech-Projects és un laboratori de disseny d’instruments electrònics casolans per fer que la música sigui més fàcil que amb els instruments tradicionals. A la fira els visitants podran tocar amb els instruments i gaudir de l’oportunitat de fer música sense coneixements.

Òscar Martínez és un apassionat de la música i de la creació de prototips d’instruments musicals poc habituals. Arduino i tecnologies similars van revoltar el seu món fa 10 anys i des de llavors fa instruments i música sorollosa amb ells.

Els GlockensPlink! i XiloPlonk!

Miriam López, La casa dels sons, Escola Municipal de Música, Premià de dalt, (Barcelona).

Són jocs musicals interactius que consisteixen en crear circuïts amb làmines de fusta o de metall afinades sobre una base inclinada i després deixar-hi caure boles per fer-los sonar.

Míriam López és percussionista, professora de Música i Maker. Experimenta amb els sons des de la vessant més didàctica ja sigui amb elements totalment acústics o electrònics. Realitza tallers escolars i/o familiars de Makey Makey, Boomwhackers i GlockensPlinK! i XiloPlonk!.

Connectat, participa, contribueix i experimenta com el futur està en les teves mans!!

 

Organitzadors:

Coorganitzadors:

En col·laboració amb:

Partners:

Media Partners:

 

Subscriu-te